Wat is Content?

Content? Ook weer zo’n woord wat je overal tegenkomst als je zoekt naar social media, digitale marketing, optimalisatie etc. Maar wat is content? Als je zoekt naar de betekenis van het woord kan je de volgende beschrijvingen tegen komen:

content bijv.naamwoord; gevoel dat je hebt als alles is zoals je het wenst
Voorbeeld: `’Heb je nog wensen?’ ‘Nee, ik ben helemaal content.’`
Synoniem: tevreden, een contente mens (iemand die niet klaagt en het leven neemt zoals het is)

Ja ook dat is content, maar dat is niet de omschrijving die wij bedoelen ;’) In de marketing wereld heeft dit woord een hele andere betekenis. Content:

content zelfst.naamwoord; wat je op een website, in een publicatie of in een database vindt
Voorbeelden: `website met leuke content zoals persoonlijke verhalen, cartoons en moppen`,
`een makkelijk programma waarmee je zelf de content van je website kunt beheren`,
`Een abonnement op dit vakblad is duur, maar de content is dan ook uiters relevant.`
Synoniem: inhoud

Yes, dat lijkt er meer op. Content zien wij als alles wat je op een website, in een publicatie of in een database vindt. Wij zien dit woord dus als de inhoud van bijvoorbeeld webteksten of blogs. Maar ook social media post, campagnes of advertenties zien wij als content.

Content betekenis in de marketingwereld

Wanneer we de letterlijke betekenis nemen van content, betekent het niets anders dan “inhoud”. Er zijn zelfs content marketeers die beweren dat platformen met de beste content, ofwel de beste inhoud, winnaars zijn. Wij spreken in onze marketing wereld meestal over content marketing. Want met de juiste content, spreek je jouw doelgroep het beste aan. Hierom bedenken wij als marketeers de juiste content strategie waarmee we precies weten hoe we jouw huidige klanten kunnen aanspreken. We hebben te maken met veel soorten content zoals blogs, landingspagina’s en video’s. Niet te vergeten de reels op social media. Hierbij komt ook het belang van een content kalender dat is een overzicht van alle content die jij met jouw bedrijf inzet. En deze wordt gebruikt om de juiste content, op het juiste moment en op het juiste kanaal in te plannen.

Het belang van content

Als we het hebben over content, hebben we het over jouw bedrijf. Want dit onderdeel van marketing mag niet ontbreken in jouw marketing tactiek. Met content kan je de juiste doelgroep bereiken, beïnvloeden en overtuigen om jouw product of dienst aan te schaffen. Maar wat is er dan echt belangrijk bij content? Het allerbelangrijkste is dat je opvalt en dat je beter bent dan de concurrent. Dit kan door unieke en creatieve content te maken. Want voor SEO-tekstschrijvers en social media marketeers is content het onderdeel waardoor ze bestaan. Want zonder dit onderdeel van marketing hebben zij geen input voor hun beroep.

De gouden tips bij content:

Content creëren is één ding, maar het daadwerkelijk maken om ook echt conversies of omzet te maken is wat anders. Om te zorgen dat je conversies en omzet behaald is het belangrijk dat je altijd jouw doel voor ogen houd. Wat wil je precies bereiken? Wat heb je vastgelegd in jouw marketing plan. Dit kan zijn meer tevreden klanten, meer omzet of misschien wil je wel gewoon jouw doelgroep informeren zonder dat je daar een retour aan hangt. Voor elk bedrijf is het doel anders. Naast het bepalen van jouw doelen is het belangrijk dat je uniek blijft. Ja en hoe zorg je er dan voor dat je uniek blijft? Dit kan bijvoorbeeld door eigen afbeeldingen te maken en/of te bewerken. Want zeg nu eerlijk:
Beelden zeggen meer dan duizend woorden.  Ja toch, niet dan?

Wanneer je naast een stuk tekst ook een afbeelding of liever nog, meerdere afbeeldingen plaatst. Zal je doelgroep jouw content leuker en interessanter vinden. Onthoud daarbij wel dat je moet zorgen dat je afbeeldingen van hoge kwaliteit zijn. Naast het maken van eigen afbeeldingen kun je ook uniek zijn door een eigen tone of voice aan je teksten te geven. Door jouw eigen logo’s te gebruiken en een eigen schrijfstijl te creëren die past bij je doelgroep zal de doelgroep zich verwant voelen met het bedrijf. En dit maakt je uniek. De van niks naar alles checklist:

  • Blijf uniek;
  • Maak eigen afbeeldingen van hoge kwaliteit;
  • Zorg dat de teksten jouw eigen style van je bedrijf hebben;

Content marketing bureau
Wanneer je jouw bedrijf meer naamsbekendheid wil geven, denken we aan een content marketing bureau of digitaal marketing bedrijf.. Want zonder een goede SEO, geen hoge positie in Google en zonder een hoge positie in Google minder naamsbekendheid. Hetzelfde geldt voor social media kanalen. Social media is een van de dagelijkse bezigheden van mensen in onze samenleving. Via social media platformen kun je als bedrijf opvallen. En wanneer je social media posts gaat plaatsen op deze platformen kan dit niet zonder content.
Wacht dus niet langer en grijp nu je kans om jouw naamsbekendheid een boost te geven. Op zoek naar de juiste content marketeer? Maximum-Result helpt je graag bij het behalen van jouw succes met online of offline marketing.